Welkom op de Haarlem marketing monitor

Sinds oktober 2023 is deze monitor te bekijken door partners en belanghebbenden. Het is een online dashboard met allerlei gekoppelde databronnen en gegevens over ‘bezoek’ in de stad.

Wij koppelen passantentelgegevens van City Traffic aan onze VVV en Anno Haarlem bezoekersinformatie, onze websitebezoekgegevens, sociale media bereik/ campagne bereikcijfers, algemene overnachtinggegevens van Haarlem. Diverse publicaties van partijen zoals NBTC/CBS en cijfers van InRetail (omzet en transactiegegevens) volgen nog.De Haarlem Marketing monitor is ons kloppend hart, het startpunt, voor al onze activiteiten. In de ideale wereld is het bezoek aan Haarlem netjes evenredig verdeeld over het hele jaar, over alle mogelijkheden, voorzieningen, over de hele week. Dan zou het nooit té druk of té rustig zijn in de stad, de werkelijkheid is levendiger. Met ‘bezoek’ bedoelen wij in deze zowel bewoners als bezoekers van buiten Haarlem. Sinds 2021 monitoren wij de drukte van bezoekers in de stad en inventariseren wij de behoefte aan bezoek van verschillende sectoren en culturele partijen. Deze informatie geeft meer focus aan de marketingactiviteiten. Het sluit geen bezoek uit, er is geen sprake van een negatief ontmoedigingsbeleid, wel zetten wij in op spreiding van bezoekers in tijd en plaats. Zo zetten we bijvoorbeeld in op het stimuleren vandoordeweeks bezoek en bezoek in de koudere maanden, ook zetten we vaker in op alternatieve locaties en routes te bezoeken en niet enkel de toeristische hoogtepunten.Maak in de kolom hiernaast een selectie om meer inzicht te krijgen over de bezoekers in Haarlem. 

Vragen over
onderzoeken?

De Haarlem Marketing monitor is ons kloppend hart, het startpunt, voor al onze activiteiten. In de ideale wereld is het bezoek aan Haarlem netjes evenredig verdeeld over het hele jaar, over alle mogelijkheden, voorzieningen, over de hele week.
Heb je een vraag over onze onderzoeken? We horen het graag!